Kennedy Space Center

Igar var vi pa kennedy space center. Tanker inte beratta sa mycket om de for att jag har datorn utan aao med prickar ovanfor som jag sager x)

Lyssnade pa en "gammal" astronaut. Han var mycket battre an han som vi lyssnade pa forra aret. Han skamtade mycket och sa :)
Vi kollade pa en 3D film. Hubble, troja den hette. Den var jatte bra.
Akte en simulator som simulerade en riktig uppskjutning. As coolt vare :D
Man satt forst pa en stol sedan tippades man bakot sa man lag liksom 90 grader, sedan borjade det skaka jatte mycket och de hade gjort sa att man skulle kanna gkrafterna och sa. Skitbra gjort :D

Akte bussen ut till ett stalle, man var valdigt nara sjalva stallningen dar dom skjuter upp rymdfarjorna, den som ska skjutas upp 29 april stod redan dar, och den ska vi saklart se nar den skjuts upp ;)

Akte bussen vidare till apollo stallet. Dar fick man se massa filmer och det var allmant bra.

At pa chilis och de var gottigt :)

Det var en grymt lyckad dag med mycket rymden. Hade garna stannat dar 1000 timmar till, men det hade man inte ork till...




Hittade lite "familjer" de med lila ar vanliga personer tror jag, de med oranga kepsar ar scouter, de som ar roda ar en skolklass eller natt. De blaa vet jag inte vad de ar x) De med skoluniform ar en skolklass.


















Glasskulor, haha gott var de, men efter man atit 1 tiomdel var man proppmatt...






"Gamla" astronauten.


Dalig bild pa apollo nagonting.
Den ar sa grymt stor sa
om jag ska ladda upp
bilder har blir det
minst 10 st.. 







Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: