Exxet barbacka

Igår red jag Exxet. Red barbacka och han var faktiskt mycket finare barbacka än med sadel! Tog bara lite i tyglarna så gick han riktigt bra! Skritten var underbar och i traven var jag tvungen att vänja mig lite så då brydde jag mig inte om hur han gick. Efter ett tag när jag fått till balansen så började jag jobba han lite mer. Han var mycket svårare i traven men så är det ju jämt när jag rider han.

När vi skulle galoppera så tog jag ingen galopp i första varvet, sedan på slutet i andra varvet så fick han ta några galoppsteg, gjorde ca 3-4 galoppfattningar. Ville inte galoppera så mycket då han gärna brallar. Han har gjorde det de senaste gångerna jag ridit honom.

Efter ridningen så sa Maria att vi får rida barbacka när vi vill bara vi inte ramlar av och när det är hoppning, så det ska man ju såklart göra om man har en rolig häst :D

Skulle gärna vilja rida mer barbacka på Exxet så man börjar lita på honom mer. Jag litar inte på honom speciellt mycket i galoppen och det vill jag såklart ändra på :)



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: