Igår, idag och massa klag

Hej!

Hann inte blogga så mycket igår för att jag höll på med designer. Klockan 3-4 så åkte vi in till birsta. Gick runt där med mamma och sedan gick vi till ikea och åt julbord med massa folk. Åkte till stallet direkt från ikea. Skriver mer om ridningen sedan.

Kom hem runt 10 och då duschade sedan var jag jättekonstig.. När jag stod och blåste håret så gick pappa ut och skulle skaka mattor och då stängde jag dörren (fast den var inte låst) sedan gick han ut igen men då tog han med nyckel och då låste både ytterdörren och den andra dörren men han låste ju upp dom.

Sedan när jag skulle sova sa jag "godnatt, sov sött, dröm om alla småkryp du mött" Dom säger ju så i lejonkungen. Fast jag sa fel hela tiden, sa gröm iställer för dröm..

Okej ni hör ju hur normal jag var..

Idag så började vi 8 fast dom var 15 minuter sen så vi började kvart över. Ska ju flytta in i nya skolan och då fick vi nya skåp och ett nytt schema.

VARNING
NU SKA JAG KLAGA SÅ LÄS INTE OM DU INTE TYCKER OM DETTA! VARNING

För det första så i 7an hade vi jättesmå skåp så man inte fick plats med väskan. Då blev man superglad i 8an då vi gick stora skåp. Men då kommer vi till detta att vi ska byta skola och de har över- och underskåp. (kolla bild längst ner) Jag fick såklart under skåp, dock så är den som har över mig nästan aldrig på skolan, men ÄNDÅ! Skåpen är hur små som helst också. De som har över har ställen att ha böckerna på, men inte vi som har under. Vi har två pyttesmå hyllor och dom kommer täckas av jackan.

Schemat suger också. Vi skulle få längre biologi för att vi haft typ 5 lektioner på höstterminen. De hade sagt att vi inte skulle få längre skoldagar. Vi ska också bussas till laggaberg för att ha slöjd så det är typ 40 minuter. Vi går 20 minuter längre på tisdagar sedan resten av dagarna slutar vi samma tid som förut. Rasterna hur lång är dom? 5 minuter är det mest sedan lite 10 och någon enstaka 15-20. Sedan har vi 30 minuters lunch. Den längsta lunchen är 50 minuter sedan är typ alla 35 min.

Herregud vad allt ska vara så dålig! Bara för att vi hade bäst schema i 7an så vi slutade 12 på fredagar.....

En sak var bra idag och det var att vi slutade 9 ungefär. Hade inte äns 1 timmes dag idag (y)



Bildkälla

Det är typ sånnahär skåp vi har...

Detta inlägg blev väldigt långt märkte jag nu..

Hejdå (:

Kommentarer
nita

Ni bör klaga på schemat till någon i typ skolstyrelsen eller nått, så kort lunch ska ni ju verkligen inte ha!

Tid: 12:16:37
Datum: 2011-12-20
Hemsida: http://zphoto.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: