Den som står bakom kameran gör jobbet

Många tror att det är själva kameran som gör att bilderna blir bra. Men så är det verkligen inte. Ett proffs kan lika gärna få en bra bild med en mobil än med en kamera för 50 tusen. Det kanske inte blir samma bra kvallite, men bilden i huvudsak kan ändå bli bra.

Mobil

Nikon d3100

Om jag skulle få välja att få en utskrift av dessa två bilder skulle jag lätt välja mobil bilden. Den är mycket snyggare än med nikon d3100 eftersom den är tagen i annan vinkel. Ljuset är finare osv..

 

Om jag kollar tillbaka på bilder från flera år sedan så ser man hur man tog kort..

Om jag tittar på denna bilden från 2007 2008 eller något. Om denna bild hade varit tagen i en annan vinkel skulle den nog vara mycket finare. Då tycker jag nog att den var superfin.

 

Jag har fått andra kunskaper. Det är inte kameran som gör att bilden blir bra.

 

Det jag vill säga är att det spelar ingen roll vad man har för kamera. Bilderna kan ändå bli kanon bra!


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: