Livrädd eller vad?

Idag så byggde vi ut hagen till hästarna så nu går det inte att bygga ut mer där.

 

Halv 1 så skulle jag fixa mevrick lite fin. Han vägrade gå ut för att han är livrädd för elstängslet.. När jag väl lyckades komma ganska långt fram så såfort jag tog tag i handtagen började han backa.. Jag kan ju inte släppa grimskaftet heller för då gör han illa sig så jag fick släppa tråden. Livrädd för att flora skulle smita.. Detta hände typ tre gånger..

 

Försökte också att få bort Flora ner åt hagen för vi har handtag så man kan stänga igen så jag stängde igen översta. Släppte mevrick för att jag skulle öppna helt. Vad gör han då? Jo knyper under, ner igen och försöka.. Lyckades ju tillslut och då galopperade han förbi ingången..

 

Jag duschade han och lite sånt. Borstade han med alla möjliga borstar och fixade svansen osv.. När jag blev klar så började det spöregna. Vi sprang ner till hagen och då vare samma sak, inte gå in.. Men då stog ju flora där så då gick de lite bättre (:

 

Tacken man fick var att han rullade, snäll hästarna är XD

 

Skulle igentligen fota men det började ju spöregna och blåsa jätte mycket så han blev väldigt stressad...

 

Snart bär det av barbacka på flora, bada bada ska vi göra, om jag inte ramlar av och bryter nacken förståss ;) Jag sa till linda  ba.. jag bryr mig inte om de regnar jag ska simma XD

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: