Longering eller nått

Hejsan! Var ute med mevrick förut. Vi red barbacka och lämnade longeringsspö och lina vid banan, sedan tog vi en barbacka tur. Han var inte villig till de iaf.. Han ville vända hela tiden och drog åt siderna..

 

När vi longerade så ville jag att han skulle galoppera. Han bara travar hela tiden. Inte skritta eller galoppera... DÅ blire bara att komma in till mig. Så när jag låg på hela tiden fick han nog. Då blev det en riktig kick. Han sparkade mot mig och pisken och då fick jag nog!

 

Men han tyckte nog bara att de var väldigt onödigt att jobba. Eftersom det har varit varmt och massa..

 

När vi gick hem gick han som en hund efter mig. Haha sötnos :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: