Ridning med Flora

Hejsan!

 

Dålig uppdatering jag vet men jag hinner inte, håller på med en design till en blogg så det tar all tid framför datorn. Men den är snart klar så då blir jag fri :)

 

Idag så red jag Flora själv för första gången. Man kunde inte lämna henne när jag gjorde iordning henne, hon bara kastade sig bakåt och så. Fick ringa in till linda så hon kunde stå och hålla i henne. Men såfort jag kom upp på ryggen blev hon lugn och fin!

 

Vi red samma väg som vi gick i söndags när mamma red fast jag red den åt andra hållet. När vi kom en bit så kom det en hund som tokskälldeoch började springa mot oss. Den var på andra sidan åkern och den sprang till mer än halva tills någon skrek åt den. Sedan ville hon inte gå utan stannade som om det var något i skogen. Men jag lät henne bara stå och då kunde hon gå lite försiktigt. När vi skulle över ett "vattenhål" så försökte hon vända också (hon hatar vattenpölar med älskar att bada) men då var det bara att vara bestämd att vi skulle dit.

 

När vi kom ner på den "stora" skogsvägen så travade vi ganska långt sedan tog vi lite galopp. Hon var jätteduktig och lyssnade på mig. Hon brydde sig inte det minsta om att det blåste vilket jag tycker är bra :)


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: