Curves

Tänkte tipsa er om en sak. Om ni vill ändra färgerna i era bilder snabbt så är curves en bra sak. Det finns i photoshop CS4 men de finns nog också i de andra CS versionerna.
Längst ner i högra hörnet finns dom ikonerna. Tryck på den som är inringad och välj Curves.
Då kommer den rutan upp. Och då är det bara att dra i sträcket så ser man förändringar på bilden. Hela bilden ändras då, men om man vill ändra färg för färg (vet inte hur jag ska förklara) så trycker du på "saken" ovanför där det står RGB. (förkortning på röd, grön, blå) Då ändrar du först på röd sedan blå sedan grön, om du inte använder RGB för då ändrar man allt i ett.
.
Haha vad duktig jag är på att förklara XD
Om du inte förstår, är det bara att kommentera här nere så förklarar jag lite bättre XD
Före                                                              Efter
Före                                                                    Efter

Kommentarer
ella

Vill du göra en header till mig ? :D , eller en hel bloggdesign :)

Du får en länkning i högra spalten + gästbloggning för det :D

Hör av dig ! :)

Tid: 20:49:46
Datum: 2011-07-09
Hemsida: http://ellaochsune.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: