Sportlovsvecka i vemdalen!

Tisdag:

Åkte vid halv 6. Hade bilen full med packning. Då menar jag full. Vi hade en stor bag i knäet + en sånhär blå ikeakasse i knäet och i baksätet var det fullt. Men då var vi fortfarande bara 5 i bilen.
Vi lämnade av en ikeakasse hemma hos henke och anna-carin för de skulle komma upp på onsdagen.
Vi åker till bowlinghallen för pappa ska träna några ungar i en timme. Den timmen kändes som flera dagar. Tiden går inte fort på en bowlinghall.
När vi nu ska åka ”på riktigt” så börjar det med att vi packar in alex med massa massa saker, där efter packades kim in. Vi hoppar fram ett steg i bilen och där packas daniel in i mitten med en stor ikeakasse i knäet. Jag packas in med min väska bara, haha snällt x) Samuel packas i sist, han får ha sin xbox eller vad han nu hade med sig.

Ja då var det bara att åka!

Kim och jag hade lite roligt innan vi skulle sova. Han spelade angry birds och sedan började han säga massa förkortningar. Jag hörde bra då!
Förkortningarna blev till ”vadå!? Äta macka på OK?”, ”roffel” och ”zuz”. Alla vet hur man uttalar z också va? X)


Det ser kanske inte så fullt ut som det var

Onsdag:
Mamma och pappa åker och handlar klockan 9. De hade väckt oss innan. Jag gick upp 9 och var lite död. Fikade och kollade på sune! Jätte bra ska jag säga er.
Gick bra att åka slalom. Vi var många som åkte. Kim, alex, daniel, samuel, jag, elin, markus, calle och viktor. Det var väl vi troja. Åkte skogen många gånger. Jag är jätte duktig på de nu ju :D
Efter maten åkte vi till mia, arne, markus och elins stuga som de hyrde. Vi kollade på tv och fikade.
Jag och rebbe smsade i exakt 5 timmar XD från halv 7 till halv 12 (Y)

Torsdag:
Gick upp 9 idag också. Fint väder var det också. Åkte till backen och första åket blev skogen. Vi åkte på där samma folk utom alex. Åkte off-pisten vid dahlbacken fast lite mer på sidan, där var det brant! Jag åkte som en galning där och åkte in i träd och lite sånt :D
Nä riktigt skoj i backen idag! Mycket skratt!

På kvällen hände inte så mycket. Samuel spelade xbox och lite sånt, jag satt vid datorn lite och redigerade, läste lite också :)




   

  

Fredag:
Hade askul i backen! Åkte jätteroliga skogsvägar. Massa nya, flög åt helvete, fick jätteont på låret för jag åkte in i en gren/rot. Kunde knappt åka vidare, men de släppte ju. Men fått blåmärke där ^^
Filmade lite grann också :)

När man åker i backen som heter riket (svart) så är det en brant i början, och vi kör alltid störtlopp där. När man står i störtloppsställning och det bär av så är det bara att lita på skidorna och de gick faktiskt. Bromssträckan blir ganska lång efteråt x)

Efter de så åkte vi till storhogna och bada. Jag hade med mig undervattens kameran. Tog lite bilder. Några blev bra :)
Jag och samuel var på kim hela tiden. Man blev lite trött efteråt.


På kvällen kollade jag, samuel och kim på en film i storstugan. The astronat´s wife eller vad den hette. Den var bra men lite knepig. 3/5 toasters (Y) 



fin bild

 

   

  

                       M a n  k a n  j u  u n d r a  i b l a n d

Lördag:
Åkte lite galna skogsvägar idag igen. Kuligt de ^^
Det var en tävling i fun parken kl 3. De skulle hoppa tre gånger var och vi kollade på två omgångar. Jag tog lite kort och filmade lite. Gubben från hangloose (eller hur det stavas) i sundsvall var där. Sebastian eller vad han heter, han åkte bräda och var sjukt bra!

Åt tacos med hela gänget till middag. Kollade på melodifestivalen, och vi skulle skriva tre låtar som vi trodde skulle ligga på topp. Jag valde 1, oh my god 2. popular 3. the king. Haha inte för jag tycker the king är bra, vetefan varför jag valde den XD
Eric saade vann. Han är väl bra, men ja, hoppas det går bra! 100000000 gånger bättre än anna bergendal eller vad hon heter.



   

  





  ¨

Söndag:
Åkte hem runt 11 kanske. Kim övningskörde lite och så. Jag och samuel kollade på film också.

Nu har jag kommit hem iaf. Och till alla er som läst igenom allt så ska jag säga er att jag har förskrivit allt varje dag så det bara skulle vara att kopiera när jag skulle lägga upp det. Texten var över en A4 i world. Så grattis till er! :D

 

 

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: