Åli idag och lite annat

Efter att jag hade varit ute på turen med Mevrick så borstade jag lite på Åli. Det är ju bra att man lär känna hästen lite innan man sätter sig upp. Vi gick också lite grann på vägen. Han är väldigt lekfull eller vad man ska kalla det. Han tog tag i plankgrejen (där vi ställer upp hästarna när man gör iordning dom) med tänderna och skakade fram och tillbaka. När jag borstade hans pannlugg så började han naffssa, eller inte naffssa utan mer ta tag med läpparna i min jacka. Han är så otroligt söt :D

Kan berätta att han skenade med Linda i onsdags förra veckan. När de var påväg hem så travade de och då tog han bettet och stack. Han sprang 1,5km och Linda kunde inte göra något så hon abra höll sig kvar för om hon skulle ramla av så skulle hon ramla på grovgrus.
När de kom ut ur "skogen" eller vad man ska kalla det så hoppade/kastade/gled hon sig av honom. Han klev på hennes ben och sedan hade han sprungit ca 300m till hagen.

När jag ska rida honom så blir det att rida på bana. Jag blir inte rädd av att höra att han är så som häst utan jag tycker det ska bli ännu mer kul. Man får jobba med honom ganska rejält antar jag :)

Men han är ju travare. Slutade med de för 1,5 år sedan så det är ju ett sådant beteende.


Kommentarer
L I S A ♥ 12 år- Hoppyforograf

Go' kväll! Jag är ledsen att jag inte meddelat dig om att "Veckans blogg" redan i måndags avslutades, jag har inte hunnit skriva, för jag har inte haft tillräckligt med tid! men här kan du se om du var en av dom? tänk om du var det? ;)



http://minafotografieravmig.blogg.se/2011/october/vinnarna-av-veckans-blogg-ny-omgang.html



Blev det inte du? anmäl dig igen!'

Kram ♥

Tid: 19:03:15
Datum: 2011-10-28
Hemsida: http://minafotografieravmig.blogg.se/
nita

Är lite roligare med en häst man måste arbeta med än en häst som man bara sitter och åker med på. Jag gillar när de hittar på bus och kanske skenar iväg, blir en utmaning då. (:

Tid: 21:00:13
Datum: 2011-10-28
Hemsida: http://zphoto.blogg.se/
Anonym

sv: Japp ;)



Vad fin häst! Guda fin:D

Travare kan ta ett tag att skola om :) Man får ha tålamod ^^,

Tid: 11:06:32
Datum: 2011-10-29

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: