Mevrick 28 oktober

Idag red jag Mevrick. Han har inte blivit riden sedan i onsdags förra veckan så det blir hårdträning för honom varannan dag nu. Om jag ska rida varje dag så kan jag inte rida lika hårt då han inte orkar. Han har spatt också fast det är inte så jätte allvarligt.

Han var väldigt tjurig när jag skulle hoppa upp, tog 10 minuter typ innan jag satt upp i sadeln. Först så var han väldigt seg och ville vända hemmåt hela tiden. Jag gjorde väldigt mycket skänkelvikningar på vägen och några framdels och bakdelsvändningar. Han är riktigt bra på sånna saker men han är inte någon häst man försöker rida i form.

Vi sprang ganska mycket men jag tog det ändå ganska lugnt. Gjorde mycket tempoväxlingar på vägen eller vad man ska kalla den. Rider hela den vägen och sedan rider jag upp i skogen, eller på hygget så det är mycket klättring.


Påväg ut

Efter

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: