Ridningen i tisdags

I tisdags red jag Djákni. Första gången jag red honom och han var faktiskt lite rolig :) Han var jätte enkel att få trav på, dock så i svängarna började han tölta så det var lite svårt, men det var antagligen för att jag tar i tygeln för att han ska svänga och då är det ju kommando att tölta.

Vi gjorde samma övning som i torsdags alltså:

Detta..

Gick faktiskt bra för att vara första gången jag red honom. Gick inte så bra med skänkelvikningarna för att han fick inte med rumpan. Tog ett långt spö, men det var inte tillräckligt långt så jag fick hålla i tyglarna med ena handen och använda spöt med andra och då bara skulle han springa..

Men är ändå nöjd med honom :D

Han gick både lektionen före och efter så fick ingen bild på honom..


Ni får en bild på Burre och Glampi istället. Burre älskar att ligga på Glampis rygg, det gör han typ jämt :D

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: