9 september 2001 (9-11)

Ja alla vet nog att idag är det exakt 10 år sedan alla flygplan flög in i alla hus, eller många. Jag har suttit och kollat på "11 september dagen då världens förändrades". Kollade på det i ca 4 timmar. Alla namn de räknade upp! De hade nog inte räknat upp alla namn när sändningen avslutades och då hade det gått typ 4 timmar.. De hade 6 tysta minutrar tror jag det var.

Mina tankar går till alla anhöriga. 

När de släppte in folk till minnesplatsen (kom inte ihåg vad det hette, men där tvillingtorna stod) så stod alla namn på de som dog där på kanterna. Det var några barn som satt och drog fingret, alltså skrev i bokstäverna med sina fingrar i ett namn, de gjorde det flera gånger om.. De flesta tog ett papper och en penna och gnuggade in namnet på papperet..

Tiden går fort ändå. Kändes ju som nyss när jag var i USA första gången då jag fyllde 7. Då var vi vid ground zero och då var det avspärrat. När vi var där i maj så höll de på att bygga nya hus. Nu är det så fint! Finare kunde det inte bli!



Bilder från google
Står på bilden när tornen blir klara. Menar såklart husen/byggnaderna ;)