Fjantig men samtidigt väldigt på

Idag så blev jag lite sen när jag skulle till Hugo så när jag skulle hämta honom i hagen så kom Pernilla. Så jag skyndade att göra iordning han och han var jättejobbig. Höll på att skrapa med hovarna och ville inte stå still en sekund.

När vi red så först blev han livrädd för lite snö som ramlade ner från taket. Sen blev han rädd för brevlådorna och efter de ramlade det ner mer snö från taket så då hoppade han till också.
Vi fortsatte på samma väg som jag red förra veckan. Han kunde inte stå still när vi skulle vänta in Pernilla och Djärv utan då gick han på stället eller i sidled.

När vi vänt där och red tillbaka så skulle vi galoppera upp för en backe men vi skulle inte rida samtidigt eftersom då kan dom sticka. Jag skulle rida först men Hugo vägrade, han försökte resa sig en gång också och kunde inte gå fram en milimeter. Så vi red samtidigt där och då skulle vi trava men han skulle då minsann galoppera så han galopperade i "travfart".

När vi ridit där red vi på en annan väg och när vi skulle rida hem så är det en liten backe så vi skulle trava där men då tog han galopp och det var nära att han stack.

Så idag var han väldigt fjantig men samtidigt på. Men det blåste ganska rejält också så kan vara en anledning till varför han var som han var.




Kommentarer
Anonym

blogving byte?

min blogg är

http://mosansliv.blogg.se/

Tid: 19:21:34
Datum: 2012-04-01
Isabelle :]

Hoppas du haft en bra helg! :)

Tid: 21:05:59
Datum: 2012-04-01
Hemsida: http://isaloll.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: