Dressyr med Hugo igår

Igår när jag hämtade Hugo i hagen så var han väldigt trött och det var han även i tisdags också. Jag tror det beror på att han är ensam nu då Lovely har åkt och då står han mest och sover på dagarna. Han ser så ledsen ut. Det såg också ut som om han grät då det kom som tårar.
 
Men över till ridpasset. När jag hoppade upp så känns han som en helt annan häst då han är väldigt trött och går jättesakta men efter 20 steg så börjar han komma tillbaka till sitt vanliga jag.
Vi red lite dressyr och han kändes faktiskt bra. Blev lite galopparbete och i högervarv var han kanon! Har det på film så det kommer nog komma upp. Annars så tyckte jag han skötte sig bra och gjorde det jag sa att han skulle göra. Tyvärr så när jag kollar på bilderna och filmerna så tycker jag att det ser jättedåligt ut då jag inte rider så bra. Man ser klart och tydligt att jag har förlånga tyglar ibland och inte undra på att han inte svarar rätt på mina hjälper..
 
Vi jobbade på stora mittvolten, gjorde lite öppna/sluta och skänkelvikning. Ser på filmen också att bogen springer iväg i skänkelvikningarna där jag skulle kunna stoppa den och sedan i skolorna har jag förlånga tyglar. Men det är bra att filma för då lär man sig av sina misstag. Ser ju mycket mer på filmen än i verkligheten från hästryggen.
 
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Mamma
Redigering: Jag

Kommentarer
Emma - hästblogg

älskar första bilden:D

Svar: tack :D
My Nordqvist

Tid: 12:30:43
Datum: 2012-08-06
Hemsida: http://crystallheart.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: