Hugo kan bara han vill den knashästen

Idag så följde somsagt Julia och Jenniefer med och kunde vara lite fotografer och hålla på med alla hinder. Vi hade 5 hinder som stod som ett Y ungefär. På en långsida var det två hinder och på andra långsidan var det ett hinder och sedan var det två snett igenom.
 
Redan i uppvärmingen så började jag hoppa de två snett igenom som var väldigt låga. Han tyckte det var riktigt kul och taggade till rejält. Han hoppade jättebra så då började jag hoppa kombinationen. Först var det ett räcke på kanske 40-50 sedan ett kryss och han hoppade super! Höjde dom snett igenom så de blev på högsta som är 60-65 kanske och det stannade han på någon gång men när han väl kom över det så gick det bra.
Efter ett tag så satsade vi mest på kombinationen och höjde den hela tiden. Han hoppade riktigt riktigt bra och jag tror det blev 80-90 som blev högst.
 
När vi hade hoppat 80-90 en gång så skulle vi ta det igen men då stannade han så jag la till skänklarna, som man brukar göra när dom stannar. Men då hoppade han från stillastående och jag hamnade på halsen och gled av. Stackars häst säger jag bara! Sänkte ner det och det hoppade han över och då testade vi att höja upp det igen men det vägrade han. Så sänkte ner det men då vägrade han hoppa det också och det var ju bara fjant men efter ett tag så hoppade han även över det.
 
Riktigt nöjd över honom och nu vill jag bara hoppa ännu mer eftersom han var så duktig men jag tror det var förstasista gången jag hoppar så högt med honom då jag kommer åka själv till honom nu de sista dagarna och då är det inte så enkelt att hoppa högt om man ska hålla på att höja. Jag tror att det blir bus i skogen nu innan ridlägret som är på fredag!
 
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Jenniefer
Redigering: Jag
 
Detta var när han stannade och hoppade från stillastående och jag ramlade av. Här ser ni också att det är ganska högt ändå. Det är samma höjd som bilden över så han kunde hoppa det men hade bara inte lust att hoppa det två gånger. Fast stillastående funkar ju alltid, knashäst
 

Kommentarer
jenniefer

fina lilla hugo gillar att hoppa ibland :)))))

Svar: hihi ja :))))
My Nordqvist

Tid: 22:27:24
Datum: 2012-08-08
Hemsida: http://jenniieferbylin.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: