En snäll häst idag

Nikon d3100 + AF-S Nikkor 18-55mm f/3,5-5,6G II ED
Tuxedo i sin nya grimma

Idag var det en lugn och trevlig tur för det mesta på lilla T. Jag började med att gå på vägen och sedan gå över järnvägen innan jag hoppade upp. Det tror jag blev lyckat för han var jättelugn efteråt. Han var lite jobbig när jag skulle hoppa upp då han inte vill stå still. Vi skrittade nästan bara och han gick på lång tygel nästan hela tiden också. Efter ett tag så stannade han och stod och glodde rakt fram och efter 10 sekunder kanske så tvärvände han och drog iväg i galopp hemmåt. Jag fick stopp på honom ganska fort men när jag skulle vända så hoppade han bara runt i luften och småreste sig och lite sånt. Tillslut fick jag hoppa av och då gick jag med honom en bit. Hade kameran med mig för att jag skulle stanna till och ta kort så passade på att fota litegrann då.
På vägen hem så ville han springa hela tiden så travade vi 20 meter kanske och när jag ställde mig upp tog han galopp och gjorde något som skulle likna ett bocksprång antar jag. Ganska van hans små skutt i galoppfattningarna nu för tiden. Tog en liten kort och väldigt lugnt galopp (fick sitta och hålla honom hela tiden för annars hade han brassat iväg) i 50 meter kanske innan han fick skritta resten. Han skrittade inte speciellt lugnt direkt. Tror inte han tog skada av den lilla galoppen med tanke på hur han höll på i tisdags och att han ville springa hela tiden.
 
Testade också grimman och den var lite stor. Vet inte om jag ska ta och byta till en storlek mindre. Får se hur det blir med den saken.
 
Nu ska jag forstätta redigera lite bilder.

Kommentarer
Tussie & London - med drömmen att rida SM

Fin blogg! Allt bra?

Svar: Tack!
My Nordqvist

Tid: 17:52:09
Datum: 2012-12-27
Hemsida: http://londonryttaren.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: