Luciashowen

Idag var det somsagt luciashowen och vi var med och gjorde kadriljen som vi tränat på i 100års tid ungefär. Kan göra en lång historia kort och gå direkt in på själva uppvisningen. Jag och Frida red tillsammans (hon på den gråa hästen) och det gick faktiskt bra även fast jag hade största och hon minsta hästen. Det började med att vi kom in och jag skulle ta tillbaka och glida ner till dom bakom men KB ville gärna fortsätta springa så fick ta i honom ganska rejält. Kadriljen fortsatte på och det gick faktiskt bra, var några gånger som det blev lite knas men spela roll. Visst de flesta hästarna kanske inte ens töltade utan grisepassade (bl.a. min häst), men hur många som inte vet gångarterna förstår att det inte är tölt?
 
Min häst ville nog helst av allt bara tokgaloppera runt där så han hade ganska mycket engergi. Blev lite förvånad på slutet då publiken applåderade, trodde KB bara skulle stå och inte bry sig men han hoppade åt sidan och började springa. Haha knasbollen. Förra gången (två år sedan) så brydde han sig inte alls och han brukar inte bli rädd för något. Han är stencool, utom nu då ;) 
 
Vi har haft många träningar där det gått bättre men spela roll. Gick super dehär :)

Kommentarer
Johanna

Fin blogg :)

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 19:49:49
Datum: 2012-12-16
Hemsida: http://fotobyjohanna.blogg.se
JohannaStyrman - Life

Fina bilder och jätte fin blogg! :D

Svar: Tack så mycket! :D
My Nordqvist

Tid: 20:08:22
Datum: 2012-12-16
Hemsida: http://oojohannaoo.blogg.se
Mikxki

Fin bild :)

Svar: Tack ! :)
My Nordqvist

Tid: 22:05:57
Datum: 2012-12-16
Hemsida: http://mikxki.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: