Glaesir, Engstura och Frosti

Har inte skrivt något om ridningen de senaste dagarna. Men i söndags så åkte jag till tuvträsk och red Glaesir, Engstura och Frosti.

Först red jag Glaesir och vi red ut i skogen. Han har väldigt dålig kondis då han inte gått så mycket och han har varit halt. Red ut i skogen och sprang en bit sedan galopp uppför en backe, han orkade inte galoppera uppför hela. När vi kom upp för den backen så var det inte plogat och då var det hårdpackad snö men han gick igenom så det blev jobbigt så vi vände och skrittade på vägen.

Efter Glaesir tog jag Engstura och hon ville springa hela tiden. Gjorde samma sak med henne, trav först sedan galopp uppför backen. Eftersom hon är så stor så fick hon gå där det inte var plogat. Gick lite där sedan var det en halvt upptrampad väg där hon antagligen gått förut så vi gick där. Det var en rund slinga så kom fram på samma väg. Travade och galopperade lite sedan gick vi tillbaka.

Gick ner och hämtade Frosti. Han var jätte uppspelt och kunde inte stå still en sekund! Han trodde att Engstura (han är dödskär i henne) stod där utanför och väntade för att de hade ridit ut dagen före. Vi red ut i skogen samma väg som Glaesir. Eftersom han också är så liten gick jag inte så långt på den vägen som inte var plogad så jag vände. Sedan tog jag ca 4 varv på banan bara för att se hur han kändes. Nu var det inte hästar i hagar bredvid så han blev inte störd av dom, men då hittar han på andra saker som han vill till, t.ex. diket och sånt. Ytterbogen far iväg så man måste fånga upp dne hela tiden annars ramlar han vara iväg.

Blev lite rörigt inlägg men jag orkar inte skriva något superduper bra inlägg nu klockan 12 på natten..


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: