Markarbete med Exxet

Har inte skrivit om i måndags då jag red Exxet så kan göra det nu.

Vi hade markarbete och när vi skulle värma upp så i skritten var han jättefin mestadels. Ibland blir han lite stretig med huvudet men då får man bara hålla kvar så hittar han tillbaka. I traven så gick det verkligen inte bra, han lyssnade inte alls och ville bara gå upp med huvudet. Galoppen var ganska bra, fick ner huvudet på honom ganska mycket. En bra sak är ju att han inte kickade, han var påväg att göra det en gång man kände det på honom, lite svårt att förklara.



Jag har för mig att vi gjorde detta. Bra minne.
Först var det tre travbommar på varje ställe, sedan små kryss som vi travhoppade och sist var det två kryss och sedan ett räcke.

Exxet var superduktig och jag tycker det gick jättebra. Han hoppade i lagomt tempo och sista språnget (räcket) kom han i precis rätt läge så språnget blev perfa ;)



Kommentarer
Elin (foto och häst)

Söt bild! :D

Tid: 17:04:45
Datum: 2012-01-20
Hemsida: http://elinphotoo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: