Maverick igår

Igår innan vi åkte hem så red jag ut på Maverick. Han gapar som en tok och Linda hade köpt en nosgrimma (dock i svart och hans träns är i brunt) så jag skulle testa den. Jag tycker inte det var någon större skillnad, men det var bara en vanlig engelsk nosgrimma så om man vill att han ska sluta gapa så får man ta snokremmen och stänga igen munnen på honom.

Vi red ut i skogen och det hade snöat mycket så det var inte plogat. Travade lite sakta och vände efter en stund. Då galopperade vi lite men han blev trött väldigt snabbt.
När vi nästan var vid stallet så var det en traktor och två snöslungor som lät (han brukar inte vara rädd för något). Men då körde traktorn mot honom och då blev han rädd och satte av i full galopp hem till stallet/hagen. Första gången jag suttit på honom och han blivit rädd för något.



Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: