Verkligheten bakom bilderna på Teddy

Många som inte sett Teddy i verkligheten kan verkligen bli lurade när jag lägger upp bilder. Nu när jag satt och redigerade några bilder så när jag kollade på orginalet och sedan den redigerade så tänker jag "det ser knappt ut som Teddy". Ändå så fortsätter jag redigera bilderna för det blir automatisk om jag gör bilden ljusare så blir Teddy och ljusare. I camera raw kan man ju inte använda lagermaskar. Så nu tänkte jag ta och visa en bild som är redigerad och oredigerad.


Oredigerad

Redigerad

På första bilden så ser det ut som om det är ett grått filter över bilden. Jag ljuste upp bilden lite väl mycket kanske men den blir mycket snyggare bortsett från att Teddy inte får hennes riktiga färg. Hon blir mer brun istället för den gråa färgen.

Tänkte bara att ni skulle få veta detta så ni har en liten aning. Ska försöka göra så hon ser så "normal" ut som möjligt hädanefter (:

Kommentarer
nita

Dra inte så mycket i ljuset då, sedan kan du ju redigera vanligt i ps med ljuset, så Teddy får rätt färg. (:

Tid: 21:46:18
Datum: 2012-01-13
Hemsida: http://zphoto.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: