Duktiga Flora idag, fast kunde väl vara lite mindre skvättig

Idag red jag Flora och det gick faktiskt över förväntan även fast det blev en liten dålig början då hon klev sönder foten på mig. Hon klev liksom på sidan över hälen typ. Var lite mitt fel också då jag stod ivägen med foten men hon behövde ändå inte välja vägen precis över mig.
 
 
Det regnade och hon har värsta dyra dressyrsadeln och jag ville såklart inte att den skulle bli blöt. Så jag satt och försökte täcka över den med händerna och benen så mycket som det gick.
Vi red samma gamla väg fast tog också ett varv i "moppesvängen" som är en liten skogsväg. Där skrittade vi och då tänkte jag ha benen framför sadeln för att den inte skulle bli så jätteblött, då fick hästen för sig att en myrstack var jätteläskig så hon hoppade åt sidan och jag sitter med benen framför sadeln, haha bra balans man har då ;)
 
Hon fick trava på ordentligt och jag riktigt kände att hon sträckte ut benen. Vi fick lite möten som en kille och två hundar men det gick bra hon kollade bara lite, sedan fick vi möte av en fyrhjuling och det gick väl lite sämre. Hon stannade och ville vända och som tur var så var det en snäll kille på fyrhjulingen då han stannade och stängde av den. Efter lite övertalning med spö, röst och ben så gick hon förbi.
 
På vägen hem så tog vi galopp och det gick skitbra! Hon sprang på och var glad så det var jätteskönt. Men när vi sedan kom till svängen till backen som vi skulle uppför så tänkte jag att vi kan väl svänga i galopp men då låg det en sten precis i svängen som hon blev jätterädd för och kastade sig åt sidan. När jag försökte få stopp på henne så sprang hon ner på andra sidan uppförsbacksvägen (vet inte hur jag skulle skrivit annars) och där är det massa stenar och småskit men hon kom bort därifrån och satte av i full galopp uppför backen och jag hade inga stigbyglar. Men det gick bra då hennes galopp är hur härlig som helst och man sitter som fastklistrad i sadeln, fast jag vet inte om det är sadeln som gör det då jag har för mig att hennes galopp knappt går att sitta ner i.
 
Låter kanske inte som ett jättebra ridtur men det är mest småsaker, som att hon blev rädd för stenen är vardagsmat då hon är livrädd för stenar (ibland), fyrhjulingen är verkligen inte något då det är ganska självklart att hon är rädd för en sådan. Det jag är nöjd över är att hon SKÖTTE sig kalas i galoppen!
Förövrigt så när vi red hem så var hon jättefin! Skrittade och travade och hon gick i fin form och alltihop. Kanske ska försöka få med mig farmor eller någon som fotograf någon dag och först rida fram i skogen i alla gångarter och sedan rida lite på banan så kanske man kan få någon fin bild :)
 
Så klev hon på mig. Syns inte så mycket men det är lite blått och det gör lite ont men hoppas det inte blir någon större sak. Tur att jag inte hade mina ridstövlar för dom hade nog varit helt sönder då.
 
Helsike vad mycket jag skrev!
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: