Gatufesten - torsdag

Igår åkte jag med mamma och pappa in till stan. Vi åt på Daltons eller vad det heter och efter de gick vi och kollade på Melody Club som spelade istället för Tove Styrke. Jag har sett Tove Styrke en gång och hon sjöng jättedåligt så det gjorde inte mig någonting för Melody Club är tusen gånger bättre. Stod väldigt långt bak och det var inge mycket folk men dom spelade klockan 7 så gansa taskig tid. Jag tycker dom var bra.
 
Efter de gick jag till Jenniefer, Julia och Emma som satt på donken. Vi gick runt lite sedan gick vi och kollade på Familjen. Vi började ganska långt bak sedan kom vi längre och längre fram och det var hur varmt som helst och man blev ganska mosad. När han som sjunger kom ner så man kunde ta på honom (jag tog faktiskt på han) så hade jag fem långa killar runt mig som kastade sig fram och under typ 3 sekunder var det så varmt att jag inte kunde andas :p
När Familjen spelat så ställde vi oss längst fram och väntade på Rebecka och Fiona. Det var hur mycket folk som helst och ett ganska stort tryck i publiken. Jag hade en tjej bakom mig som skrek sönder mitt öra så jag fick stå och hålla för det.. Musiken var det perfekt volym på då det inte var för högt och inte för lågt så om jag får värre tinitus nu så kan jag ju skylla på henne..
Var också en som höll i staketet med armarna runt mig och hon höll jättenära med typ 1 dm mellan händerna så jag trodde mina revben skulle gå av när som helst typ :p Rebecka och Fiona var jävligt bra och det var grymt!
 
När dom hade spelat klart så kunde jag inte gå, jag hade stått med benet på ett speciellt sätt för att få pyttelite utrymme för väskan. Så jag fick stå och hålla all vikt på det benet så ingen kunde komma förbi så det var ganska stelt efter att haft all tyngd och stått på samma sätt..
 
Tog inga bilder då jag inte hade någon direkt plats att hålla på och fippla med väskan och ta ut kameran som var inlindad i tjocktröjan och sånt. Mobilen hade jag också i väskan så blev inga mobilbilder heller.
 
Blev väldigt rörig text nu med hoppas ni förstår något ;)
 
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED

Massa bilder från Melody Club då det bara var dom jag fotade.
Orkade inte göra någon storredigering som jag skulle behöva då det var rök så vissa saker blev bleka medans andra blev bra och om jag höjer kontrasten på allt så blir det knas och jag orkade inte hålla på i lagermaskar.
 

Kommentarer
Celine

kul!

Svar: ja det har du faktiskt rätt i! Kanske blir värsta flugan med smörblommor i knopparna på sommaren! ;)

Tid: 14:01:38
Datum: 2012-07-06
Hemsida: http://celgus.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: