Hoppning med Hugo idag

Hoppade somsagt med Hugo idag och han var jätteduktig.
Vi började med liggande sockerbitar och bommen bara upplagd på ena. Efter ett tag la vi upp bommen så det blev ett litet räcke.
Han var väldigt lat och tog alltid ett steg/galoppsprång förmycket och då fick han stanna upp precis innan han skulle hoppa så det blev lite hackigt. Men efter lite aktivering så flög han över jättebra.
När det flötpå bra så övergick vi till ett räcke som var lite högre.
Han stannade en gång men efter de så flög han över det hela tiden. Då la vi ihop det till en liten "bana" så först det röda som är snett igenom och sedan det svarta på långsidan. Hoppade ettpar gånger och när han kändes bra så höjde vi upp det röda fast med liggande bom.
Det var inte speciellt mycket högre än de förra men jag försökte styra han lite åt vänster (på sidan där det är högre) så det skulle bli lite högre. Han hoppade klockrent och då fick det bli ett räcke.
Han stannade en gång men efter de gick det jättebra. Ibland så la han in ett extra galoppsprång så vi kom förnära men han hoppade ändå.
Jag tyckte det gick så bra att vi bytte ut sockerbitarna på det svarta till de större sockerbitarna som är på det röda.
Han hoppade det svarta på en gång och det gick faktiskt bättre än det röda. Han fick mer fart och la inte in några extra galoppsprång så det blev bra språng över hindret.
Han stannade en gång på det svarta och det var när jag skulle hoppade det sista gången, det var mitt fel då vi kom in ganska snävt med en dålig väg men sedan när vi hoppade det igen så flög han över!
 
Han har aldrig hoppat så bra (med mig) som han gjorde idag så det var riktigt kul! :)
 
"Ska jag hoppa får du fan lära dig rida först!"
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 60mm f/2,8G ED
Fotograf: Rebecka
Redigering: Jag
 

Kommentarer
Emma - hästblogg

fina bilder:D

Svar: tacktack :D
My Nordqvist

Tid: 17:24:05
Datum: 2012-08-02
Hemsida: http://crystallheart.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: