Trav för Flora idag

Idag när jag skulle rida Flora var det 10000000 getingar och bromsar som var skitstora. Det var riktigt jävligt rent ut sagt. Skyndade att göra iordning henne för att komma iväg så fort som möjligt.
När vi väl var påväg så travade vi nästan hela tiden fast med lite skritt mellan. Hon fick trava helt kravlöst och när vägen tog slut så travade vi tillbaka och då gick det lite fortare. Jag tänkte ta galopp men jag var lite osäker även fast jag kände att hon nog inte skulle bocka. Sista biten är det en ganska brant uppförsbacke och där tog hon galopp själv så hon fick galoppera en bit.
 
Jag hade ingen ork i kroppen kände jag, jag hade fullt upp med att inte röra händerna upp och ner när man rider lätt och det är en ganska självklar sak i vanliga fall. Hon sprang med öronen spetsade framåt och jag tror hon tyckte det var lite kul att bara få springa lite.
 
 

Kommentarer
william

bromsaar & gettingar är så jobbiga:O vill nästan ha vinter så odom försvinner;D

SV; Naw tackar så mycket:3 Blir så Glad:3
Och säg gärna vad du tycker om mina "Dancing Fairy Part 2" Modellbilder som jag har tagit, om du vill:)

Svar: ja verkligen! Det sämsta med sommaren.
My Nordqvist

Tid: 09:52:54
Datum: 2012-07-17
Hemsida: http://funnyones.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: