Barbacka tur på Hugo

Idag blev det att jag skulle rida med Pernilla lite hastigt så varken Jenny eller hennes föräldrar var hemma och det var låst in dit där sadlarna är och de. Så jag fick rida barbacka och låna ett träns. Pernillas träns är för små och då tänkte vi testa Julias träns som hon har på Tango men det såg för stort ut så vi tog Kickis (Pernillas mamma) träns som hon hade på sin häst och det är jättegammalt då hon tog bort sin häst -98. Men det höll och passade bra på Hugo.

Eftersom det är ett ganska skarpt bett som Hugo har på sitt träns och detta var ett tjockt tvådelat så testade jag rida lite och se om han blev stark. Han var mest lite pigg när jag hoppas upp men sen när jag ridit runt lite så blev han lugn.

Vi skrittade mest och travade lite och Hugo var faktiskt duktig. Det var på hemmvägen som han försökte dra lite men han lyssnade ändå så det var bra :)

Mamma tog några bilder innan hon åkte hem. Såklart så när han hade öronen framåt och såg bra ut så såg jag helt mongo ut och när jag såg någolunda bra ut så hade han öronen bakåt som bilden under.


Finaste

Kommentarer
Emma - hästblogg

mysigt med barbacka!:)

Tid: 22:24:45
Datum: 2012-06-05
Hemsida: http://crystallheart.blogg.se/
Emma - hästblogg

sv: tack detsamma!:D

Tid: 23:06:00
Datum: 2012-06-05
Hemsida: http://crystallheart.blogg.se/
nita

Antar att det var du som kommenterade om bloggdesignen, var liksom anonymt. :)

Men jag fattade vad du menade iallafall. Var medveten om problemet men visste inte hur jag skulle lösa det. Tänkte inte alls på att bilderna var en annan storlek då jag hade lagt på en ram runt. Haha! Men nu är det fixat. :)

Tid: 16:56:22
Datum: 2012-06-06
Hemsida: http://zphoto.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: