En duktig Hugo!

Print från filmen

Som jag skrev förut var Hugo ovanligt fin idag. Red bara runt lite och gjorde volter och lite sånt. Gjorde också några skänkelvikningar som gick bra. Blev mest trav men mycket galopp också.
När jag fattade höger galopp visste jag inte vad det var för fel på hästen. Han tappade inte formen som han brukar utan han fortsatte i form och rullade på för det mesta i FORM. Ja ni läste rätt! I vänster varv galopperade han som han brukar göra, försökte få ner honom men gick inte nå vidare. Jag vet inte om det är jag som rider dåligt eller om det är hästen som inte orkar bära upp sig. Men är riktigt nöjd med att han gick bra i höger varv.
 
Blev ett ganska kort ridpass ca 30 minuter men hästen var svettig. Efteråt så tog vi en liten galopp ute så han fick ha lite kul. Han fjantade sig först för några plastsaker som låg på sidorna av vägen och han började resa sig så jag hoppade av och ledde förbi han.
 
Superduktig häst idag och film kommer strax.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: