En stor och gammal herre på 27 år!

Idag provred jag somsagt en storhäst vid namn Miller som jag ska ha på ridlägret. Jag visste att han var gammal så trodde han var 20 kanske men han är 27! Han är lite småstel när man ska kratsa hovarna men annars inget som var märkbart med tankte på åldern.
 
Han hade inte någon riktig egen energi under ridningen utan det gick sakta men säkert. Han var väldigt mjuk redan från början och det blev jag förvånad över då jag trodde han skulle vara lite stel. Både skritten och traven gick jättebra, han gick i en bra form fast ibland blev han väldigt låg så då skulle man försöka lirka upp huvudet och det var inte det enklaste ibland.
Efter en stund tog vi lite galopp också och han tog galoppskänkeln väldigt bra. När jag joggade av honom så gick vi också över några bommar då vi ska hoppa på ridlägret. Jag har ingen aning om hur det kommer gå då han har en stor galopp och komme säkert hoppa stort men ja det är bara att försöka hålla sig kvar ;)
 

Kommentarer
Elsa

Sv: Tack:)

Tid: 18:20:19
Datum: 2012-06-25
Hemsida: http://ezzaaass.blogg.se
Johanna Gustafsson

Vilken fin blogg du har! :)

Tid: 19:02:35
Datum: 2012-06-25
Hemsida: http://johannasperspektiv.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: