Dagarna i Åre

Tisdag:
Åkte med bussen till Östersund. Där fikade vi sedan gick vi runt och kollade på kläder. Åkte vidare till Åre. När vi kom in på rummet så var den första tanken "vafan är det här för något?!".
Vet inte riktigt vad vi gjorde, vi gick väl runt på allas rum och pratade och en massa. Åt middag, var i "kyrkan" bredvid huset. Gjorde en massa saker.
Halv 1 så skulle ledarna komma och sjunga en "nattvisa" för oss i varje rum så då skulle man vara på rummen och jag och Johanna var så trött så vi sov efter det.

Onsdag:
Halv 8 kom ledarna in och sjung på alla rum. Kvart över 8 skulle vi vara i kyrkan och göra lite saker där. Efter de fikade vi och gjorde lunchen. Klockan 10 eller något sådant så åkte vi iväg, först släppte vi av de som skulle bada och sen åkte vi till något ställe som tog typ 1 timme att åka till. Johanna skulle bada så jag åkte med några killar. Det var jättedåligt väder och regnade så det gick verkligen inte att åka.
När vi skulle åka tillbaka så fick vi vänta i ca 30 min för att Elias hade tappat mobilen så han skulle leta den. När han kom tillbaka så hann vi åka 1 mil kanske sedan kommer han på att han glömt skorna så då var det bara att vända.

När vi kom tillbaka så duschade jag och sen gick vi runt, hade allmänt kul och lite saker. Åt mat, hade kul, var i kyrkan. Ja massa saker. På kvällen runt 9 eller när det var så åkte vi till en annan kyrka och där hade vi en liten gudstjänst eller vad man ska kalla det för och samtidigt så döpte dom Sara.

När klockan var 12 så skulle de sjunga men dom kom aldrig till oss :( Så vi gick till brasrummet och där var det sanning eller konka. Så vi satt och kollade på det. Klockan 2 så var vi tvungen att sova.

Torsdag:
De kom in halv 8 och sjung sedan kvart över 8 skulle vi till kyrkan. Det var jättedåligt väder så vi fikade och fixade lunch men vi skulle inte åka slalom utan vi skulle åka till ett annat ställe.
Vi var på ett ställe där det var typ en isiglo eller vad man ska kalla det för. Det var asstort och jättecoolt.
Efter de åkte vi till Norge ;) Vi ville åka dit så vi åkte dit och handlade av någon anledning. Det är ju liksom asdyrt där... Blev över 50kr för vatten och två klubbor :p

När vi kom tillbaka så gjorde vi inte så mycket. Hade nån tävling. På kvällen så sjung dom i brasrummet för allihopa samtidigt. Efter de så berättade de en typ spökhistoria fast det handlade inte om spöken men ja. Den var inte speciellt läskig men när Anders typ skrek så börja jättemånga skrika och det var då man blev rädd...

Efter de så vare sanning eller konka och då var jag med också. Det tänker jag dock inte ta upp så mycket om. Känns bara fel att sitta och skriva det här.

Eftersom det var sista kvällen fick vi vara uppe till 3.

Fredag:
Halv 8 kom de in och sjung fast idag var det en annan låt. Idag så åkte vi till Åre och åkte slalom. Jag åkte med samma som förra gången och på slutet några andra.

Nu till dagens höjdpunkt!


Första åket så blev det en svart backe. Det var puckelpist i alla backar för det var uppkört så det var "kullar" överallt.
När jag åkte så blev glasögonen jätteblöta så jag såg suddigt och då såg jag inte kullarna. Nedanför branten stod det massa personer och dom ville jag ju inte köra på, och rätt som det var så kom bamse och körde framför mig och sprutade snö på mig och så såg jag ju ännu bättre. När jag kom dit ner där alla personer stod så blir det som ett litet hopp om man har mycket fart och när jag bromsade så typ flög jag i hoppet samtidigt och jag vet inte vad jag gjorde haha. Snurrade runt lite, tappade skidorna och gled typ 5 meter på ryggen samtidigt som jag höll på att skratta ihjäl mig. När jag sedan ställer mig upp och ska gå och hämta skidorna 15 meter upp i backen så ser jag Anton, då har han gjort samma sak som mig haha :D

Vi åkte runt i Åre och åkte vilse också ;) Nej men det fanns ju inte en ända skylt, eller jo det fanns det men dom var ju små och man såg ju dom inte.

Halv 4 hade vi åkt klart och satt på bussen för att sedan åka och hämta dom som badade.
Åkte buss till Östersund och där åt vi på en kinaresturang sedan åkte vi vidare hem.

Det blev ganska mycket men jag försökte inte skriva det så långt. Orkar inte skriva alla detaljer.

Alla fick priser som typ "bästa kompisen, omtänksammaste, finaste, osv" Jag blev Fotograf jag ;) Fast jag trodde det skulle bli Daniel för jag har kanske tagit runt 300 bilder medans han har tagit 2000 med min kamerna. Bamse har också fotat massa men han tog bort alla dåliga. Så jag har runt 2300 bilder så det ska bli kul att kolla igenom dom...



Kommentarer
Anna

Hej!

Vi har ju fortfarande snö på bloggen, har försökt få bort det men har inte riktigt hittat var koden sitter, skulle du kunna hjälpa oss att ta bort den? ;) det är ju VÅR nu! xD

Tid: 23:45:56
Datum: 2012-03-23
Hemsida: http://macroo.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: