Galen dag!

Ja hur ska jag göra denna dag kort..

 

Mamma hade pratat med Kicki och jag inte skulle hinna rida för hennes barn skulle ha lektion men vi åkte dit ändå för att hälsa på hästarna. Dom var pyttesmå :( Kicki tyckte jag skulle rida Marry (den minsta om man inte räknar med shettisen) till ridhuset där Pernilla (hennes barn) skulle ha lektion på Djärv. Jag red henne till ridhuset och där stod Jenny (tränaren) och då tyckte hon att jag skulle ta hennes d-ponny Hugo och rida han. Så det gjorde jag. Han var helt underbar :D

 

Jag red mest runt och gjorde volter och lite skänkelvikning. Han var riktigt riktigt fin! Hade underbara gångarter. Blev kär på en gång :D

 

När vi skulle rida tillbaka så sa Jenny att om jag ville kunde jag få rida han någongång om jag ville och då sa jag att jag sökte medryttarhäst och då sa hon att jag kunde ta han. Då fick jag också reda på att han är 21år eller vad han var. Det kändes som om han var 10!

 

Red Marry tillbaka. Haha känns så knäppt att rida en liten b-ponny, var nog 5 år sen sist troja hah! Helt otroligt att hon orkade bära mig, även fast vi skrittade men hon var väldigt på och ibland tog hon några travsteg.

 

Ni får bilder på hästarna sedan. Mamma filmade och tog kort när jag red Hugo så det kommer också upp här :)

 


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: