Hoppningen med Exxet i måndags

Har glömt bort att skriva om hoppningen i måndags. Och eftersom det gick så bra så måste jag skriva nu :)

I skritten så var han som han brukar vara. De första travstegen var han helt plötsligt underbar, men jag blev så förvånad så då började han tjura. Travade lite sakta men jag tyckte det var onödigt att han skulle vara tvungen att springa sakta. Det var bättre att han fick springa på litegrann så han kom igång innan vi skulle hoppa. I galoppen så fick han öka och han sprang som en tok på vissa ställen.

Vi hoppade som en slags studs fast det var bom-hinder-bom-hinder-bom och vi skulle stå över hindrena (såklart) och sitta över bommarna.


Såhär såg det ut. De smala är bommar och de tjocka hinder.

Vi hoppade också två hinder med 7 galoppsprång mellan.



Vi hoppade det såklart flera gånger i olika höjder. På slutet så låg hindrena på 60-70cm kanske. Jag har ingen aning.

Och då till själva ritten. Jag tyckte det gick superbra. Exxet är så rolig att hoppa. Det gick bra för det mesta. Några gånger kom vi lite fel men annars gick det bra.
Han var väldigt taggad och ville rejsa hela tiden. När vi skulle hoppa serien med 7 galoppsprång mellan så någon gång galopperade han på väldigt mycket så vi kom på bara 6 galoppsprång och Exxet är ju inte direkt stor. När jag tog den igen så fick jag sitta och hålla emot och då gick det jättebra.

Ja jag är jättenöjd över lillpojken :) Han är en liten studsboll :D
När det går såhär bra så blir man ju lite sugen på att tävla men jag vet inte jag ;)

Kommentarer
Ida

Nu är vinnarna av bloggtips uppe!

Kika in och se om det vart du! :)

http://idahtt.blogg.se/2012/march/vinanrna-av-bloggtips.html

Tid: 22:50:45
Datum: 2012-03-01
Hemsida: http://idahtt.blogg.se/
elin

Nu är vinnarna av dagens blogg uppe, gå in och kolla om det var du! :)

http://ceags.blogg.se/2012/march/tre-vinnare.html

Tid: 22:52:44
Datum: 2012-03-01
Hemsida: http://ceags,blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: