Markarbete på finaste Gregory

Idag så red jag Gregory och vi hade markarbete. Vi red på volter och först travade vi över tre bommar på en volt sedan red vi ut och travade över tre bommar sedan galopp och galoppera över den ensamma bommen. När vi gjort det en stund så galopperade vi över de tre bommarna på volten och sedan ut och trava över de tre blommarna sedan galoppera över den ensamma bommen som var uppsatt till ett litet hinder. 


Gregory kändes väldigt loj i kroppen, inte seg utan mer att han var trött. Det är ju en ganska krävande övning och han hade gått lektionen innan också. Så han hade lite kort galopp ibland men energin kom och gick så ibland gick det jättebra och ibland lite sämre.
Han gick inte så jättebra i form men jag fokuserade inte så jättemycket på det då jag ville ha ett bra tempo istället. Men det var trots allt inte dressyr :p

Madicken var jättesnäll och fotade och i kameran såg de flesta bilderna jättebra ut men det är nästan 400 bilder och några filmer så jag ska ta och kolla igenom dom någon annan dag :)


Ni får en bild på ett skutt :)

Kommentarer
Annika - drömmen om 11 barn

Dagens bloggtips finns publicerade och morgondagens uttagning finns i samma inlägg, keep going! Anmäl dig om du inte vann idag:



http://nilssonpettersson.blogg.se/2012/march/dagens-bloggtips-ny-omgang-4.html#comment

Tid: 23:00:41
Datum: 2012-03-26
Hemsida: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Matilda

Super snygg ritat och hoppat My! ;)

Tid: 23:24:43
Datum: 2012-03-26
Hemsida: http://knutarna.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: