Hugo i onsdags

Har inte hunnit skrivit om Hugo när jag red han i onsdags.

Men vi red i ridhuset för det blåste väldigt mycket. Ställde upp två "sockerbitar" på medellinjen och tänkte rida skänkelvikning. Skrittade och han kändes riktigt bra. Efter ett tag blev han väldigt ofukuserad och ville inte riktigt jobba så skänkelvikningen sket sig så jag försökte få honom att lyssna lite mer på mig. I galoppen så jobbade jag honom inte så mycket utan han fick galoppera två varv åt båda hållen. Han bröt av efter 1,5 i båda varven så det var bara att fatta ny och sedan bryta av. Ska kanske planera konditionsträning någon dag här framöver så han riktigt får jobba ordentligt.

Jag tror han blev ofukuserad för att det blåste och dörren till ridhuset rörde ganska mycket. Han hoppade till 2-3 gånger när vi red förbi där för att den blåste till.


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: