Mister

Igår red jag Mister som är stallets största herre. Vi skrittade först i skogen och då var han fin, men när jag tröck lite med skänkeln så kickade han.
När vi gick in i paddocken så var han fortfarande ganska fin men såfort vi började trava och jag tröck med vänster skänkeln så kickade han. Vi red skänkelvikning och han flyttade bra för höger men inte lika bra i vänster.
I traven fick jag inte honom att gå på tygeln utan han sprang mest bara runt, skänkelvikningarna gick då inte heller.

I galoppen blev han faktiskt fin efter ett tag och i traven efterråt så kom han ner med huvudet mer och mer och det sista halva varvet var han som jag ville att han skulle vara hela ridpasset! Haha det är ju kul att alltid med hästar som det går dåligt med så går det bra sista varvet.

Det var första gången jag red honom och jag kommer aldrig ta han frivilligt. Han kanske blir bättre om han får springa på i sitt tempo och inte i jättekort som det var nu.
Varför han kickar är att han har ont så det är inte heller så kul...

Helge

Bildkälla


Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: