Duktig häst och dåligt underlag

I söndags var Tuxedo superduper fin. Jobbade på lite i skritten och gjorde lite skänkelvikningar. Sedan i traven så på ena sidan skulle han gå samlat och på andra sidan skänkelvikning. Det gick faktiskt över förväntan. Han tyckte att det var väldigt jobbigt och skänkelvikning åt vänster gick knappt. Det gick knappt i skritten för han rinner bara iväg. I höger därimot så gick det superbra.
 
Han fick beröm hela tiden och pratade jättemycket med honom. När det åkte förbi en lastbil på vägen och han inte ens kollade så fick han väldigt mycket beröm. Hoppas han kanske börjar sluta med att kasta sig så enormt mycket nu.
 
Har inga nya bilder..
 
Idag red jag också. Gick dock knappt att rida för att han har inga broddar bak (det ska komma en ny häst i veckan) och det var fruset och halt så han halkade runt ganska mycket bak. Så det blev bara skritt i undertempo. Visste inte heller om jag skulle sparka på honom när han började sakta ner för inte så snällt om han knappt kan gå.. Iallafall så blev det lite haltjobb i 15-20 minuter och sedan fick det vara bra. Då hoppade jag av och gick runt lite med honom istället för att sitta på och göra det jobbigt för han. Duktig på kroppsspråk är han, följde efter mig överallt och stannade när jag stannade utan att jag höll i honom. Finns kanske en häst bakom det lilla eländiga skinnet? ;)
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: