Dunderklumpen Garpur

Direkt efter att jag varit hos Tixhästen så åkte jag upp till Riiby för en uteritt. Vi fick välja hästar fast inte jag eller, jag fick ha dunderklumpen Garpur jag. Herregud vilken störd häst alltså. Haha han är så himla söt men hans personlighet är ju den sämsta man kan ha. Han är liksom "öööööööööööööööööööö jag är dum i huvudeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeet" ungefär. Men han har hållt på att varit dum mot barnen och stuckit ut ur boxen och sånt. När han var med på en tur så fatta han inte det med att gå i led så han gick upp jämsides med hästen framför och då när man springer så sticker han. Han är så sjukt jäkla stark också och jag orkar inte hålla emot honom hela tiden.
 
Det började med att jag fick sitta och göra halvhalter hela tiden och gjorde allt jag kunde med sitsen men han lyssnar inte på det. När vi sprang så travade dom framför men jag töltade och försökte hålla honom kort och så han fattade att man behöver inte springa precis i rumpan på den framför. Jag höll och höll och satt och satt och höll och satt hela hela tiden. Det gick väl hyffsat men såfort jag lättade lite mer på tygeln så ökade han. När vi skrittade så tycker jag att man kan släppa på tyglarna och då tycker han att man kan gå mycket fortare. Då gjorde jag massor med sitsen men den tjockisen vägrar lyssna på de.
 
Tänker inte skriva massa mer utan det höll väl på sådär nästan hela turen, utom på slutet påväg hem. Då hade jag långa tyglar och han gick jättelungt och lyssnade jättemycket på mig. 
 
Men en jättejobbig häst säger jag bara. Han är alldeles för ouppfostrad och sedan är ju hela han ett fläskberg som beter sig som en älg typ ;) 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: