Hoppning på Linnie

Fotograf: Madicken
Redigering: Jag

Bilder som Madicken tog förra veckan.
 
Igår hade vi hoppning och jag hade Linnie som förra gången. Det gick väl både bra och dåligt. Hon var lite annorlunda från vad jag är van. Har aldrig hoppat henne och på senaste tid har jag bara hoppat Exxet och Gregory och det är viss skillnad på dom och henne.
Iallafall så skulle vi hoppa Y:et. Först började vi travhoppa ett kryss. Sedan travhoppa det, landa i galopp och hoppa ett av dom två som stod snett. Sedan höjde vi och hoppade krysset sedan hoppa det åt vänster och sedan fortsätta på fyrkanten, vända upp och hoppa det andra. Det gick väl sådär, först så hoppade hon knas på ena hindret så hoppade igen men då var hon jättesnabb med att hoppa av och det var inte jag beredd på så det  blev lite knas så jag tappade balansen men sedan hoppde hon bra igen på sista.
 
Gick väl ganska bra ändå för att vara första gången att hoppa henne och senast jag red henne (om man inte räknar med förra veckan) så var det ett år sedan om inte mer.

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: