Jobbig häst

Tuxedo var bara knas idag fast ändå fin. Det började med att jag stod i en kvart kanske och försökte trycka in bettet i munnen på honom.. Seriöst det gick inte! Han hade tungan mellan tänderna och på något konstigt vis så där man kan stoppa in ett finger i munnen på dom där dom inte har tänder, det blev stoppat av hans tunga. Herregud vad arg jag var på honom. Hade ett äpple bakom bettet och försökte med allt men det gick inte. Tillslut gick han med på att öppna munnen.
 
Det blev skrittjobb i 30 minuter ungefär, trav i 20 sekunder kanske. När jag skulle trava så hoppade han till och börja springa för varje liten bil som kom nere på vägen så då orkade jag inte med honom och det blev skritt resten av passet. Gjorde lite skänkelvikningar och det gick väl sådär. Gjorde några öppnor också fast det gick mindre bra. Jag vill börja jobba honom i trav och galopp men känns inte som om det kommer funka just nu. Dels så är paddocken lerig och det vägrar han gå i och ja. Så vi får se hur det blir.
 
Gammal bild

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: