Rundtur på ön och tråkigt väder

Igår hade vi hyrt bil och åkte runt lite här och där. Började med att åka upp till Teide (Högsta berget på Teneriffa). Det var molnigt när vi kom upp och då som dimma. Åkte förbi ställen där det hade varit assnyggt att tagit kort. Var träd och dimma bakom/framför litegrann och riktigt spökligt. Var massa andra ställen också, hade mer än gärna stannat men lite svårt när det inte fanns någon p-ficka eller så.
 
När vi åkt en stund så kom vi tillslut upp till Teide. Fikade där och tog lite kort. Kabinbanan var sönder så vi kunde inte åka upp, men var så himla molnigt så vi hade inte sett något annat än moln.
 
Fortsatte åka och såg massa coola vyer. Kom till staden som blev begravd i lava och sedan har dom byggt upp en ny stad ovanpå. Var där ett tag och sen åkte vi till drakblodsträdet. Det sägs att trädet är flera tusen år gammalt. Det var väl inte så mycket ändå men lite coolt.
 
Sen åkte vi hem och kom fram runt 7. Då åt vi middag, kollade på en show med papegojor och en show som jag såg förra veckan fast var tre personer som sjöng lite också.
 
Idag skulle det vara finväder. Jo men tjena regn regn och åter regn. Klockan 12 ska jag gå ner med mamma och fixa naglarna. Skulle gjort en henna tatuering men var bara massa färdiga mönster och nå blommor så jag ville inte göra. Vill ju ha eget ja!
 
Och nu efter sådär 8 timmar och internetet är så överbelastat att det aldrig går att få upp några bilder så kan jag tillägga lite saker.
 
Efter att jag fixat naglarna så låg vi och solade (fast det var mulet). Badade i bubbelpoolen eller vad man nu ska kalla det för. Då kom det en liten galen dansk som kanske var 6 år kanske? Han skulle leka jagis med mig, pappa, mamma, Pelle och Jessica. Han var blå över hela kroppen för det var kallt och ja han pratade massa med oss också och vi förstod inte ett ända ord utom "du är" och "jag är".
 
Gick ner i stora poolen där det var varmare och någongång där så pajjade min vattentäta kamera så är lagomt sur. Nu är det inte displayen utan det är något i linsen eller så så bilderna blir bara svarta. AAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!!!!!!
 
The typical turistbilden
Kabinbanan på Teide som var trasig
Drakblodsträdet. Det satt fast som ni kanske ser på bilden och antagligen för att det är så pass gammalt och det ska förhindras att tippa när det stormar.
Nikon d3100 + AF-S Nikkor 18-105mm f/3,5-5,6G ED
(Oredigerat)
Trädet från en liten annan vinkel

Kommentarer
LINNÉA FLYSTAM

Kika gärna in om du har lust! Ha en fin dag. ♥

http://linneaflystam.blogg.se

Tid: 22:54:14
Datum: 2012-11-02
Hemsida: http://linneaflystam.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: