Dressyr på bästa Gregory

Igår skulle jag ridit Tibor fast bytte med en i gruppen så jag fick Gregory. Var en evighet sedan jag red honom sist! Över ett halvår sen troja.
Vi hade dressyr och gjorde skänkelvikning och lite förvänd galopp. Gregory var lite jobbig ibörjan med formen i skritten men i traven så blev han mycket finare. Det gick lite upponer så först kunde han lyssna jättebra och gå i en bra form men efter ett tag så kunde han helt plötsligt streta emot och inte vilja göra något alls. När vi galopperade var han riktigt riktigt fin! Han tycker också att det var mycket roligare då ;) 
Skänkelvikningarna gick jättebra också, han flyttar nästan för mycket ibland så han kom med bakdelen före istället för framdelen men det var lätt att åtgärda.
 
Supernöjd med honom :)
 
Fotograf: Madicken
Redigering: Jag
Madicken var snäll och tog några bilder och det tackar vi för :)

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: