Duktig Exxy

Igår red jag Exxet och vi hade working education eller vad det heter. Och för er som inte vet det är det att man testar på lite westen saker typ.
Det var riktigt tråkigt och vi skrittade bara runt i 30 minuter och gick slalom eller igenom grinden ett par gånger. Efter ett tag så började vi trava och galoppera och då blev Exxet lite piggare. Han var faktiskt fin men i galoppen ville han helst bara springa utan att behöva jobba.
 
Vi klarade allt utom att han backade lite snett när vi gick dedär L:et eller vad man ska säga. Men gjorde det bara en gång också, han hade inte lust att rygga. När vi skulle galoppera runt i en ring eller vad man ska säga så klarade vi det också de flera gånger :)
När vi skulle testa gå över presenningen (hur det nu stavas) så trodde jag han skulle skita på sig och kasta sig men han luktade ett par gånger och undrade vad det var men efter att några hästar gått över så gick han där som ingenting, han gick till den hela tiden också även fast jag ville gå åt ett annat håll. Knashästen :D
 
Bild från förra veckan.
Mamma skulle fota om vi haft dressyr men jag ville inte ha bilder från de vi gjorde :p

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: