KB i onsdags

Bara för att skriva något så kan jag skriva om ridningen i onsdags som jag inte har skrivit om.
 
Ja och vad gjorde vi nu då...
 
Vi red först själv innanför fyrkanten och hellst skulle vi inte gå på rakt spår, vi skulle göra lite halter och få hästen uppmärksam. KB var jättefin och tillslut gjorde han halt bara jag satt mig lite tyngre i sadeln. Men allt eftersom så började jag slarva med alla halvhalter för han blev så fin och då gick det såklart sämre när vi skulle göra en kvarts framdelsvändning eller vad man ska säga. Lilla KB ville gärna smita iväg så då fick jag börja om från början med halterna och det gick lite bättre.
Sedan skulle vi komma fram i trav/tölt/galopp ja något som gick fort iallafall och då var det lite svårt att flytta honom för han ville bara springa iväg men han vägrade galoppera hur mycket jag än drev på utan han skulle bara tölta (grisepass på hög nivå). 
 
När vi hade gjort allt i båda varven så skulle vi trava och han var sjukans duktig! Travade på nästan hela tiden och jag kunde svänga! Han tappade traven men efter 2 sekunder kom den tillbaka. Helt otroligt ändå ;)
Hahah hörde ni jag kunde svänga hästen i trav och han behöll den! Haha men det är faktiskt inte det lättaste på lilla KB kan jag säga ;)
 
Kvallité! Men den är tagen i november förra året med min braiga mobil ;) Men snart har jag en ny mobil som har bättre kamera :D
 

Kommentarer
Johanna Gustafsson

Vinnaren av veckansblogg är uppe! Kolla om det var du som och anmäl dig gärna igen :)
http://johannasperspektiv.blogg.se/2012/september/veckansblogg-99.html#comment

Tid: 18:33:16
Datum: 2012-09-09
Hemsida: http://johannasperspektiv.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: