Exxet, Gregory och Litla

Igår red jag Exxet och vi hade markarbete. Vi hade en övning där det var tre upphöjda galoppbommar på böjt spår, tre travbommar på medellinjen och sedan en studs. Vi började med en sak i taget men sedan en bana.
Exxet var först ganska seg och brydde sig inte om att det var någon uppe på ryggen. Han tog inte kontakt med tygeln i traven och det var inte som det varit förut utan nu stretade han verkligen emot jättemycket. Så det gick väl inte så superbra. Han var väääääldigt skvätten och blev rädd för minsta lilla. Först var det någon som öppnade ena dörren till ridhuset (det är först dörrar och sedan en skjutdörr) och skulle ta en jacka som låg på kanten. När Exxet såg en arm komma uppsmygandes där så vände han om och började studsa. Sedan när vi tog galoppbommarna så varje gång någon slog i själva bommen så studsade han och en häst slog i alla tre och vid första smällen hoppade han lite, vid andra sprang han iväg lite och vid tredje så börja han studsa och småresa sig och hålla på. Han var helt skräckslagen stackarn. Men när vi kom en och en så gick det superbra och farten fick han upp ;)
Har inga nya bilder...

Idag red jag Gregory med skolan. När vi skrittade så gick det superbra och det kändes som om det skulle bli ett bra pass. Men när vi började trava så blev han lite som han brukar vara eller nästan värre, att han inte vill ta kontakt och de. Han kändes också oren men Annelie såg inget och när han sprang på lite fortare så försvann det helt plötsligt. Han har varit lite busig de senaste dagarna och tvärnitat i galoppen. Han gjorde en sån i traven när vi skulle byta om volt. Helt utan förvarning så bara tvärnitade han knäpphästen. Tog galopp ett varv ungefär innan de andra började galoppera bara för att se hur han betedde sig men han var snäll, brydde mig inte om formen utan mer att han skulle springa på och lite sånt. Efter galoppen då vi travade så både kändes och såg han oren ut igen så då fick han skritta. Gammgubben vill nog bli pensionär.
 
 
Och efter Gregory så gick jag bort till Litla och red henne. Hon var också sådär att det började superbra. Jag tänkte rida där vi fotade förra veckan men det var för smält så hon sjönk ner i den lilla snön som var där så red på en grus/ler väg istället. Där gick det inte så bra utan hon tjaffsade ganska mycket då hon tvärvände som hon brukar kunna göra ibland men nu var det hundra gånger. Annars så var hon både pigg och seg och gick både bra och dåligt så ett ganska blandat pass.
 
Båda bilderna stämmer in hur hon var idag. Inte bara i själva gångarterna utan hon var både bra och dålig i både traven och galoppen (skritten är inte så mycket problem).

Kommentarer
bella

tack :)

fina bilder! (:

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 09:37:28
Datum: 2013-04-12
Hemsida: http://ciaobellaaa.blogg.se
Sara - Hold on be strong

Fina bilder!!
sv: åh visst!! :)
kram

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 12:19:34
Datum: 2013-04-12
Hemsida: http://saraleasofia.blogg.se
ZOOFIE

SV: Haha bara att komma ;)

Tid: 15:19:00
Datum: 2013-04-12
Hemsida: http://zoofie.se
ZOOFIE

SV: Haha ja men jag känner med dig där, jag känner också att jag måste köpa biljett snart, men jag har inte en enda krona just nu så biljetterna lär ta slut innan jag hunnit köpa, känns det som :p

Tid: 15:20:16
Datum: 2013-04-12
Hemsida: http://zoofie.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: