tAKiDA Boxroom Tour, Tonhallen, Sundsvall. Hur bra?!

Ja skriver samma sak som Zoofie. Hur ska jag lyckas sammanfatta kvällen igår i en lagom mängd? Får väl försöka mig på det ändå. Magiskt, häftigt, grymt. Ja det är väl den korta sammanfattningen, nu kommer den lite längre.
 
Kom in på tonhallen och Rebecka såg Zoofie och hennes syster Melina sitta vid ett bord. Vi gick dit och satt och oss och pratade ett tag innan det var insläpp. Det var lite kul för det var mycket äldre folk som var där och då 50+. Var också yngre såklart så det var alla åldrar kan man säga.
 
Takida hade med sig en vän vid namn Tomas "Håkki" Eriksson som först kom upp på scenen och presenterade bandet. Han berättade om att han hade en telefon med sig och på en stor skärm stod telefonnumret som publiken kunde skickan in frågor till bandet, och Håkki valde ut några stycken. Tillsammans med frågorna visade han bilder på bandet från lite äldre tider. När Takida kom upp på scenen så spelade dom Jaded. Det var riktigt bra och jag fick rysningar (börjar rysa nu också) och blev tårögd ett tag där också. De varierade med att spela några låtar och svara på frågor vilket gjorde att det aldrig blev tråkigt. När killarna svarade på frågorna och vi fick se bilder så var det väldigt roligt, killarna såg bara liiite annorlunda ut.
 
Jag tycker att Takida gjorde det sjukt bra och även fast det var akustiskt och publiken inte gav direkt stort stöd så klarade dom det galant, ett stort tecken på att de verkligen är bäst! Det var tusen gånger bättre än vad jag trott och det gjorde faktiskt inte så mycket att det var sittplats. Hade det varit ståplats hade det mest blivit konstigt eftersom det inte är någon musik man står och "hoppar" och skriker till. Att de också spelade tre låtar som man aldrig hört förut i boxroom versoner förut (Jaded, Evil Eye och As You Die, det var ingen mer va?) var riktigt kul då de var väldigt bra och häftiga, framförallt Evil Eye som var en av favoriterna. Mina favoriter var då Evil Eye och Jaded. Summer's Gone och Swallow (Until You're Gone) är grym dom med men de andra två förvånade mig mest. Evil Eye var så häftig då det var rök överallt och man såg knappt killarna ibland men det var riktigt grymt! Det syns litegrann på filmen men det var mycket häftigare i verkligheten!
 
Och nu när jag har skrivit klart så ser jag att jag har skrivit nästan likadant som Zoofie. Det får faktiskt gå för den här gången, man ska inte läsa något man ska skriva om senare för då blir det automatiskt att man skriver likadant...
 
Eftersom jag inte hade med mig kameran så filmade jag mycket istället.Lägger upp någon film lite senare då de tar en stund att laddas upp.

Kommentarer
eemeiix

De var grym! Som alltid ;) Vill verkligen tillbaka! Och hur gulligt som helst när Robban sa det där om sin fru!

Svar: Ja verkligen. De gjorde det sjukt bra även fast det var "akustisk"!Hehe ja mattias sa ju också :)
My Nordqvist

Tid: 04:22:03
Datum: 2013-04-05
Hemsida: http://nattstad.se/eemeiix

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: