Uppdatering à la Cooper

Det var ett tag sedan jag skrev något om Cooper här så jag vet knappt vad jag ska skriva nu. Det har både gått framåt och bakåt kan jag säga iallfall. Han har både haft längre vila, kortare vila, endast skritturer och hårda pass. Har råkat slagit i stigbygeln på hans ben så han sprang runt som en stel panikslagen pinne. Han har lyckas fått ett skärsår på insidan av ena benet/kotan/ovanför karleden (vad nu den delen heter på hästen ;) ). Han hade antagligen skurit sig på skon eller något. Och senast igår så upptäckte jag att han var svullen där sadelgjorden satt (från i förrgår), ungefär som blodstopp även fast jag inte hade dragit åt den hårt. Ja han och jag lyckas väl med det mesta.
 
I ridningen så har vi fortsatt med att han ska lyssna på skänklarna, fram- och bakdelsvängningar, skänkelvikningar, övergångar osv.. Han drar in sig mot mitten otroligt mycket i vänstervarvet, blir superenkelt då när han inte tar skänkeln. Så har använt en sporre på vänster en gång och de svarade han riktigt bra på. Han gör mycket framgångar ändå måste jag säga, det blir lite väl mycket fokus på allt det dåliga.
 
På ridlägret som vi har varit på när jag inte bloggat så har han även simmat. Inte speciellt svårövertalad var han heller :)
 
Nu har jag ju börjat fått pyttelite mer ordning på uppdateringen här så nu lär det bli lite mer inlägg om vad som händer med lilla bebisen ;)
 
 
 

Kommentarer
Adriana Aroose

sv: Tack! :D

Tid: 17:38:48
Datum: 2013-08-20
Hemsida: http://aaroose.blogg.se
Rebecka

Vilken fin häst! :)

Svar: Tack, visst är han! :D
My Nordqvist

Tid: 19:03:13
Datum: 2013-08-20
Hemsida: http://dailyhorses.blogg.se
Johanna - A dream as model ♥

sv: Ja den är super snygg och den är faktiskt gjord av Kenza :D

Tid: 20:55:10
Datum: 2013-08-20
Hemsida: http://jonza.blogg.se
Nelly

Usch vilken otur med skadorna ni har haft då :/ Men så bra att det ändå går framåt! :)

Svar: Jo det har varit lite mycket då jag bara haft honom i 3 månader men som tur är har det inte varit så allvarliga skador utan det har oftast gått att rida ändå! :)
My Nordqvist

Tid: 23:10:12
Datum: 2013-08-20
Hemsida: http://justanothermortal.blogg.se/

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: