"Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker"

Cooper gick väldigt bra idag. Känns nästan som om han blivit bättre nu efter att han vilade nästan hela förra veckan. Dels så är han mer avslappnad och kommer till ro mycket snabbare. Jag har också mycket bättre tygelkontakt så jag tror att dom två sakerna hör ihop. För när han inte vill komma till ro utan går upp med huvudet så tappar jag kontakten medans när han kommer ner med huvudet så har jag bra kontakt. Har tänkt på det hela tiden så nu börjar det kanske ge resultat. Han behöver stödet så när han kör upp huvudet och inte får något stöd är det svårt för honom att "hitta tillbaka" istället för om jag har bra kontakt hela tiden så får han lättare för det. 
 
Försökte mig på lite skänkelvikningar och det gick bra i skritt. I trav gick det dock inte alls. Måste hårdträna på det! Men vissa dagar sitter det klockrent medans andra dagar är det som om han inte fattar alls. Tur jag köpte den osmartaste hästen jag kunde hitta! ;) Närå men han borde få ett täcke där det står "Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker". Stämmer till tusen på honom! Tur han är söt iallfall :D 

Kommentarer
Josäfin Andersson

Måste bara säga att han är så snygg i det där pannbandet faktiskt! Jätte gulligt :D

Svar: Visst är han :D Tror att jag måste leta fram det bland alla grejer och använda det igen :D
My Nordqvist

Tid: 11:06:50
Datum: 2013-12-04
Hemsida: http://jossanamigo.blogg.se/
MY VESTLUND '

skön bild!

Svar: Haha ja stämmer in till tusen på hur han är ;)
My Nordqvist

Tid: 17:35:33
Datum: 2013-12-05
Hemsida: http://WWW.MYVESTLUND.SE

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: