Kopiera, flytta, skicka eller ta bort?

För den som inte känner sig så road med att läsa om mina bildsorteringar så tycker jag att den kan scrolla nedåt ;) 
 
Igår höll jag på nästan nonstop med att lägga över bilder från min externa hårddisk till hårddisken jag hade i min dator (som dog). Varför jag gör det är helt enkelt att min externa har börjat låta jättekonstigt och när jag har försökt kopierat allt jag hade på den disken och lägga över på en annan så efter ett tag säger den att den inte hittar filerna och sånt. Den är alltså inte helt frisk så försöker spara undan allt från den nu. Har lagt in allt utom alla resor och bilder från olika studenter och sådant för det fick inte plats på hårddisken och det är inte sånt jag använder heller. 
 
Började med att gå igenom alla mina ca 500 mappar och kollade om det skulle läggas över bilder eller om alla fanns. Slutade med att jag hade 33 720 filer alltså bilder och filmer så då bestämde jag mig för att rensa lite. Började med att sortera in dom nyaste ca 15 mapparna in i mitt riktiga system. Haha jag och mitt bildsystem. Men de som inte blivit insorterade är sånt som jag kanske inte lagt upp på bloggen än eller inte kollat igenom. Alltså nya bilder. Gick igenom dom och tog bort i princip allt det dåliga. Blev då 2328 bilder fattigare innan jag begav mig in i Coopers mapp. Där har jag aldrig orkat organiserat utan jag har bara lagt in mapp på mapp på mapp när det kommit nya bilder. Så jag gjorde en 2013 och sedan alla månader för sig. Då var jag ju tvungen att gå igenom alla bilder och då tog jag nog bort ca 800 bilder + att jag hittade bilder på andra ekipage där så jag skickade iväg dom och sedan kunde jag ta bort dom. Så nu har jag bara strax över 1000 bilder kvar på Cooper ;)
 
Så just nu på hårddisken är det strax över 30 000 men då är jag ju långt ifrån klar. Har ju bara gått igenom Coopers, har ju en miljard mappar till. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: