Både bra och dålig häst idag

Blev både en bra och mindre bra ridtur idag.
 
Ledde han först en bit som jag brukar göra, ut på vägen och över järnvägen och sedan hoppar jag upp. Då körde det om en bil som han reagerade lite på och kastade sig lite så han hamnade med huvudet åt andra hållet eller vad man ska säga och då kom det såklart en lastbil, så han drog iväg och jag tappade han. Han sprang bara in på vägen som vi skulle gått in på för att gå över järnvägen. När han kom till järnvägen så sprang han mot mig för att han ville ut på vägen igen men jag hedde ut armarna så han genade över en tomt så han hamnade mellan hagen och vägen. Han gick lite i djupsnön och stannade efter ett tag då han kände på sig att han inte kunde gå någonstans då det var en jättehög snövall ner mot vägen, hagen åt andra hållet, massa träd åt tredje hållet och åt fjärde hållet stod jag. Hämtade honom där och sedan gick vi över järnvägen och fortsatte som vanligt. Det kom en lastbil en gång som mötte oss och han sprang iväg men efter ett tag lyckades jag få in honom på en tomt.
 
Han var relativt lugn efteråt och det gick bra. Gick ner på gångvägen och där travade vi långsamt så han fick träna på de och var inte så bra underlag heller. Såklart stannade han och bajsade jättemycket och då hoppade jag av och skulle försöka putta in det mot kanten. Han var tokig och var jättestressig och sånt så han kunde inte stå still, nockade mig flera gånger och var allmänt jobbig så tog ett bra tag och det blev inte speciellt fint eller noggrant. Men det ska snöa imorgon då försvinner det eller så tar plogbilen med sig det (haha ;)). Efter de var han jättestressig och massa sånt och kunde inte skritta riktigt men så funkar ju den hästen. 
 
 

Kommentarer
Emelie

hihi ja de är för söta :) Men ibland är de jobbiga också.. hahah! DU har superfina hästar! :D

Svar: Haha ja ;) Det är inte mina hästar men ja visst är dom fina :D
My Nordqvist

Tid: 17:05:16
Datum: 2013-01-05
Hemsida: http://lindblad.blogg.se
W I L M A S T E N L U N D

Så fin blogg! ♥

Svar: Tack! :)
My Nordqvist

Tid: 17:53:37
Datum: 2013-01-05
Hemsida: http://wilmastenlund.blogg.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: