BRÅVALLA FESTIVAL - Lördag

Har glömt att skriva om lördagen så passar på att göra det nu.
 
Vi kom hem på fredag natt, eller ja lördag morgon klockan 4 så vi orkade inte åka in så tidigt idag. Nicky Romero började kvart i 6 så vi åkte in till 5 ungefär. Kollade då såklart på Nicky och han var bra. Direkt efter han så hade vi 5 minuter på oss innan Takida började. Vi skulle träffa min bror därimellan också. När Takida började spela så sprang jag och Rebbe fram till scenen. Stod kanske på typ 4-5 raden eller så. Det var världelöst drag i publiken där vi stod, men jag skrek ihjäl mig ändå ;) Spelningen var såklart bra eftersom det var Takida, men de spelade bara i 1 timme så de var inte så bra låtar tycker jag. Var inte så många gamla vilket var tråkigt. Fast de hann dom inte få med säkert.
 
Takida slutade spela 8 och då började Nause, så vi gick ca 10 min tidigare. Nause var också bra. Det var sjukt drag i publiken, nästan för mycket. Det var nån kille som stod och höll i mig och tur de annars hade jag väl ramlat ex antal gånger. Jag såg dom bara i ca 40 minuter för jag kom ifrån Rebbe och det blev lite missförstånd. Jenniefer ringde mig iallfall och jag var med henne då en stund innan Rebbe kom. Volbeat spelade innan Avicii så Emma och Julia kollade på dom eftersom de köade till Avicii. Jenniefer gick bort till dom så jag och Ebber satt oss vid staketet på sidan av scenen där det inte stod några. Var två vakter som frågade oss om vi mådde bra vid olika tillfällen..
 
När Volbeat hade 10 minuter kvar ungefär så ställde vi oss upp och började mosa oss fram lite. Och när de slutade så var det några som lämnade plats vid staketet så vi kunde ställa oss där. Då var det bara 1 timme och 35 min innan Avicii skulle börja.
 
Avicii var så sjukt bra att jag döööör. Hans låtar är/var amazing och hela han är grym. Han började med "Wake Me Up" och det var otroligt. Han hade också massor av nytt material som var jättebra!! Stod och skrek halsen av mig och var i världens bästa dröm. Så otroligt. När han hade ca 30 minuter kvar av spelningen började jag oroa mig att inte Levels skulle komma. Mer och mer minuter gick utan Levels. Han skulle sluta två och strax innan hade han fortfarande inte spelat den så jag fick typ panik inombords. Även fast klockan passerade så fortsatte han, och typ fem över så hör man LEVELS. AAAAA så jäkla grymt. Det var inte hela, ca 1,5 minut. Men det var LEVELS.
Annars så var scenshowen cool också. Skärmen bakom var det hela tiden saker på + att mixerbordet också "visade" samma sak som skärmen bakom. Vet inte hur jag ska förklara, ni får kolla på bilderna.
Skulle kunna skriva en hel bok om spelningen egentligen, men nu får jag knappt fram något.
 
Om jag ska säga något negativt så var det att man knappt såg honom, bara huvudet ibland och en arm :p
 
Jag kan fortfarande inte förstå att jag har sett honom!!!! AVICIIIIIIIIII !!!!!!!!
 
Nicky Romero
Takida
Den bästa bilden från Nause....

GRYMMASTE AVICII

Kommentarer
CECILIA

sv: tycker jag med :)
xoxo

Tid: 15:26:54
Datum: 2013-07-04
Hemsida: http://candersson.bloggplatsen.se
Carolina - Stall Assla

sv: Skönt att det går framåt! Givetvis ska hästen lyssna på skänkeln från första början, det ser jag som en självklarhet! Om jag ändå nu behöver ha sporrar på tävling så tycker jag det är bra att träna med det också, speciellt när vi ska börja med lite svårare rörelser, så att han verkligen förstår och inget blir tokigt :)

Tid: 15:40:32
Datum: 2013-07-04
Hemsida: http://asslatjejerna.se
Carolina - Stall Assla

sv: Exakt! :)

Tid: 15:47:13
Datum: 2013-07-04
Hemsida: http://asslatjejerna.se
Amalias.Se-fotogalen liten människa

Några planer för sommaren?
Å du, lust med bloglovin-byte?
Kramis!

Svar: Jo har ju varit på bråvalla och ska på en till festival i augusti. Annars så ska jag bara ta det lugnt med min häst och ta motorcykelkort :)
Ja visst, säg till när du följer mig så följer jag dig :)
My Nordqvist

Tid: 07:32:36
Datum: 2013-07-05
Hemsida: http://amalias.se

Lämna en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: